Wat hebben we tot nu toe gerealiseerd?

Tijdens het eerste bezoek aan de preschool was er bijna helemaal niets.

Er was geen schrijfmateriaal, geen speelgoed, geen tafels om aan te zitten. De kinderen zaten op krukjes en schrijfoefeningen werden buiten in het zand gedaan.

Wat heeft de stichting tot nu toe gedaan:

• Dozen met speelgoed en schoolmateriaal gestuurd naar de school. Bij het laatste bezoek in 2016 een koffer gevuld met school-en spelmateriaal
  • Schooltafels voor de kinderen
  • De aanleg van een waterleiding! De school heeft nu drinkwater ( gesponsord door Cooper Technisch Advies Vastgoed )
  • Reparatie van het trapje voor school
  • Aanschaf digitale camera zodat de school foto's kan sturen naar de stichting ( gesponsord door Novecento Haarlem )
  • Fotografeerlessen van Jaap aan de schoolleiding
  • UIt eigen middelen is er een schoolreisje georganiseerd voor de kinderen en leerkrachten
  • Voorschot kosten gebruik van het internetcafe om contact te onderhouden met de stichting
  • Contact gelegd met Project Concern International www.pci.com voor een voedselprogramma
  • Contact gelegd met andere scholen in de community ivm mogelijke samenwerking mbt het voedselprogramma
  • Het aansluiten van electriciteit! De school heeft nu verlichting. Oud-leerlingen van de preschool uit de sloppenwijk komen s'avonds naar school om hun huiswerk te maken
  • De aanschaf van een computer en een printer, hiermee kunnen zij zelf lesmateriaal maken
  • Het starten van het voedselprogramma per 1 juni 2016. De kinderen krijgen nu iedere dag een schoolmaaltijd.
  • De kinderen hebben voor kerst 2016 allemaal lokaal en duurzaam gemaakte kleding gekregen. Gesponsord door een vaste donateur.
  • Aanschaf van nieuwe tafels en stoelen door de groei van het aantal kinderen op school.
  • Oktober 2017 groot onderhoud aan de school.
  • december 2021 schenking mobiele telefoons voor docenten voor communicatie de stichting.
  •  maart 2022 Voedsel programma loopt nog steeds succesvol
  • augustus 2022 bezoek school
  • november 2022 schenking voor herstel huis vrijwillge docent
Het voedselprogramma is een succes!
Nu al blijkt dat er meer kinderen naar school gaan omdat daar een maaltijd is. Om door te kunnen gaan met het voedselprogramma is geld nodig.
Maar ook voor bijvoorbeeld school-en spelmateriaal dat aan vervanging toe is.

Wat hebben we tot nu toe gerealiseerd?
grace_met_kinderen_mei_10.jpg